ميوه هايي براي كاهش چين و چروك پوست

 


توسعه و رشد چين و چروك هاي پوست اجتناب ناپذير است، اما نوع و شدت اين چروك ها قابل كنترل هستند. شما نمي توانيد در ژن خود دست ببريد تا پوستتان را حفظ كنيد، اما مي توانيد در از آن در مقابل آفتاب محافظت كنيد و با عادات خوب غذايي آن را تغذيه كنيد.
خوردن مواد غذايي كه سرشار از آنتي اكسيدان، ويتامين هاي ترميم پوست و فيبر هستند، سرعت پير شدن پوست صورت را كاهش مي دهد. ميوه هاي تازه و رنگارنگ براي به دست آوردن اين دست از مواد مغذي گزينه هاي خوبي هستند.
سعي كنيد تا در رژيم غذايي خود اين دست از ميوه هاي دوست دار پوستتان را بگنجانيد.

كيوي؛ ميوه اي سرشار از ويتامين ث

كيوي يكي از بهترين ميوه هايي است كه مصرف آن موجب جوان نگاه داشتن پوست شما مي شود. كيوي سرشار از ويتامين ث و مواد مغذي است. خوردن تنها يك كيوي مي تواند نياز روزانه شما را به ويتامين ث تامين كند.
همچنين اين ميوه داراي مقادير زيادي از فيبر است. وجود فيبر در رژيم غذايي به دفع سموم از بدن شما كمك مي كند و اين موضوع مقداري از بار دفع سموم را از پوست بدن مي كاهد.
ويتامين ث به ساخته شدن كلاژن در بدن كمك شاياني مي كند. عنصري كه به عنوان آنتي اكسيدان محافظ، در بدن شما قرار دارد.
در پوست افراد مسن، كلاژن شروع به شكستن مي كند و پوست حالت ارتجاعي خود را از دست مي دهد. خوردن موادغذايي سرشار از ويتامين ث همچون كيوي، راهي است تا به پوستتان مواد لازم براي نو شدن را برسانيد.

پاپايا، ترميم كننده پوست

پاپايا هم يكي ديگر از ميوه هايي است كه براي جلوگيري از چين و چروك پوست توصيه مي شود. اين ميوه نه تنها از ويتامين ث و فيبر سرشار است، بلكه داراي مقادير زيادي ويتامين اي و آ نيز هست.
با توجه به خاصيت آنتي اكسيدان بودن اين 2 ويتامين، آنها از التهاب پوست جلوگيري مي كنند و از مانع از زوال پوست خواهند شد. همچنين پاپايا كمك مي كند تا لايه هاي رويي پوست به سرعت بهبود يابند. نبايد فراموش كرد كه كارتنوئيد موجود در اين ميوه براي محافظت از پوست در مقابل آفتاب اثر به سزايي دارد.

آوكادو براي جواني پوست

آوكادو دوست خوبي براي پوست شماست. خوردن اين ميوه ضد چين و چروك باعث مي شود تا شما پوست صاف و نرم تري داشته باشيد. اين ميوه نه چندان خوشمزه، نه تنها داراي كارتنوئيد، فيبر و ويتامين اي است، بلكه روغن هاي امگا موجود در آن باعث تغذيه پوست و جلوگيري از التهاب آن مي شود.
علاوه بر مواد مغذي مذكور، آوكادو حاوي ويتامين ب 5 است. اين ويتامين به ساختن پوست جديد و مرطوب نگاه داشتن آن كمك مي كند.

خوردن مقادير زيادي از كيوي، پاپايا و آوكادو، چين و چروك را متوقف نمي كند، بلكه مصرف آنها به همراه ديگر ميوه و سبزيجات مي تواند به پوست شما كمك كند تا جوانتر بماند. با تغيير عادات غذايي، خودتان را در مسير زيبايي و جواني هدايت كنيد


چهارشنبه پانزدهم 8 1392 19:42
X