با اين نكات به جنگ سرماخوردگي و آنفولانزا برويد !

 


پاييز كه از راه مي رسد، فصل سرماخوردگي و تب و سرفه هم شروع مي شود. سرماخوردگي و آنفلوانزا 2 بيماري هميشگي هستند كه سراغ همه مي آيند و راه هايي طبيعي براي فرار از ويروس هاي آن شناخته شده كه پزشكان مي گويند با اين راه ها، ميتوانيم كمتر از آدم هاي ديگر سرما بخوريم. اين توصيه ها را در اين ايميل بخوانيد .

1. گل يك داروي گياهي است. دارويي كه بدن را براي مبارزه با عفونت ها آماده مي كند و اگر به محض ديدن علايم سرماخوردگي، دمنوش اين گياه را بنوشيد، براساس تحقيقات تازه بعد از 1 يا 2 روز علايم محو يا كم مي شوند. البته اگر بيماري خاصي داريد، براي نوشيدن اين چاي بايد با پزشك خود مشورت كنيد تا تداخل دارويي به بيماري هايتان اضافه نشود.

2. قرص هاي ضدسرماخوردگي كه تركيبات روي دارند، يكي از راه حل هاي پيشگيري از سرماخوردگي اند. تحقيقات نشان داده كه اگر در 24 ساعت اول، اين قرص هاي آبنباتي را بخوريد، علايم بيماري كمتر مي شود و سلامت خود را زودتر به دست مي آوريد.

3. تاثير ويتامين C براي مبارزه با سرماخوردگي، ديگر ثابت شده است اما به تازگي در تحقيقاتي مشخص شده كه اگر در فصل سرما و در شرايطي كه استرس هاي محيطي و كاري زيادي داريد، هرروز ويتامين C بخوريد، احتمال سرماخوردگي شما نصف مي شود. بهترين توصيه براي كمك گرفتن از ويتامين C هم اين است؛ صبح به صبح يك ليوان آب پرتقال، ليموشيرين بخوريد يا در چاي خود ليموترش بچكانيد.

4. بعد از تجربه بي نظير مادربزرگ ها و سوپ مرغ هايي كه در سرماخوردگي به ما داده اند، پزشكان تحقيق كرده اند و حالا مي گويند، بخار سوپ مرغ باعث باز شدن مجراي تنفسي مي شود، آب آن بدن را از بحران كم آبي در بيماري نجات مي دهد و در نهايت هم التهاب دستگاه تنفسي را كاهش مي دهد.

5. نوشيدن چاي همان خاصيت هاي تسكين دهنده سوپ مرغ را دارد و آنتي اكسيدان هاي موجود در چاي سبز و چاي سياه، براي مبارزه بدن با ويروس بسيار معجزه آساست.

6. اگر چاي سبز را با عسل و ليمو بنوشيد، همان خاصيت چاي سياه را براي درمان دارد، اما برعكس چاي سياه، به خواب لطمه اي نمي زند و باعث مي شود خوابي عميق به درمان بيماري شما كمك كند.

7. تحقيقات مشخص كرده اگر روزانه سير تازه بخوريد، به مبارزه بدن شما با ميكروب ها كمك مي كند و كمتر از يك انسان عادي گرفتار ويروس ها و بيماري ها مي شويد.

8. اگر يك دستگاه بخار آب را در اتاق بگذاريد يا آب داغ حمام را باز كنيد و براي مدتي در بخار حمام نفس بكشيد، ذرات ريز و داغ آب باعث مي شود گرفتگي در مجراي بيني، برطرف و تنفس شما راحت تر شود.

9. يك چهارم قاشق چايخوري نمك و يك چهارم قاشق چايخوري جوش شيرين را در يك ليوان آب حل و با سرنگ كوچكي اين مايع را به داخل بيني، تزريق كنيد. با اين كار، بيني خود را شستشو مي دهيد و راه تنفسي را از ويروس ها و گرده ها پاك مي كنيد. مخاط بيني هم رقيق مي شوند و در دوران بيماري، راحت تر نفس مي كشيد.

10. اگر 4 بار در روز، آب نمك قرقره كنيد، ميكروب ها از دستگاه تنفسي شما دور مي شوند و رشد نمي كنند.

11. بيماري زماني سراغ شما مي آيد كه بدنتان ضعيف باشد. يكي از مهم ترين روش هاي مقابله با ضعف بدن هم، خواب و استراحت كافي است. هيچ وقت از خواب عميق و استراحت خود به بهانه كار دور نشويد و در فصل سرد، تختخواب خود را گرم نگه داريد.

12. در محيط هاي آلوده قرار نگيريد و در فصل زمستان حواستان باشد هوا در فضا جريان داشته باشد و هواي ساكن با گردوغبار و ويروس هايي كه در حال رفت و آمد هستند، به محيط تنفسي شما وارد نشود. وقتي در محيط هاي آلوده هستيد آب نمك قرقره و با اسپري نمك و جوش شيرين به بيني، مجراي تنفسي خود را تميز كنيد.


دسته ها : مطالب آموزنده
جمعه هفدهم 8 1392 11:30
X