اغلب ما گمان مي كنيم كه آن ها ذاتا همين طور هستند و با چنين شخصيتي به دنيا آمده اند و به همين دليل هيچ كاري براي تغيير اين جنبه از شخصيت شان نمي توانيم بكنيم اما كمي بيشتر به اين موضوع فكر كنيد.

شايد دليل اين كه شما و همسرتان نمي توانيد در مورد احساسات با هم حرف بزنيد شخصيت او نباشد بلكه باورهاي نادرست شما چنين فاصله اي را ميان تان ايجاد كرده است.

تا زماني كه شما فكر مي كنيد صحبت كردن از احساسات براي يك مرد، يك مشكل بزرگ است، قطعا نمي توانيد آن طور كه بايد به او نزديك شويد و با نفوذ كردن در احساساتش حرف دلش را هم بشنويدمرد ها هم در مورد احساسات شان حرف مي زنند و هم با زبان بي زباني آن را به ما نشان مي دهند.
 
فقط كافي است، زبان شان را بشناسيد تا حرف دل شان را بفهميد.
به اين 9 توصيه عمل كنيد. نتيجه اش را خيلي زود خواهيد ديد.
 


زن زندگي باشيد تا حسش را به شما بگويد

يك مرد براي اين كه از احساساتش حرف بزند، بايد در مقابل همسرش احساس امنيت كند. او بايد فكر كند، احساساتش براي شما ملموس و قابل پذيرش است و بدون اين كه در موردشان قضاوت كنيد آن ها را مي شنويد.
در بسياري مواقع مرد ها فكر مي كنند، با همسرشان زبان مشتركي ندارند و حرف زدن از احساسات شان به قيمت يك سوء تفاهم بزرگ تمام مي شود. به همين دليل آن ها تا نشانه هاي درست نبودن اين موضوع را در شما و زندگي شان نبينند، از آنچه درون شان مي گذرد حرف نمي زنند.
 


صادقانه بشنويد

ممكن است شما احساسات خصمانه تان را پنهان كنيد و در لحظه اي كه او از احساساتش حرف مي زند وانمود كنيد كه دركش مي كنيد و همه چيز براي تان قابل پذيرش است اما بايد بدانيد كه اين بدترين راه است. اگر او بفهمد كه همدردي شما صادقانه نيست و قضاوت ديگري روي حرف هاي او داريد اما نشان نمي دهيد، قطعا از آن به بعد روي احساساتش سرپوش خواهد گذاشت.

او اين نقاب دروغين را روي صورت شما تشخيص خواهد داد و به محض ديدنش از شما فاصله خواهد گرفت. به جاي اين كار، اجازه بدهيد كه او حتي آسيب پذيري تان را ببيند و به جايش نوعي حس اعتماد را در شما تشخيص دهد.
 


رفتارهايش را تحليل كنيد

مرد ها ترجيح مي دهند، احساسات شان را از طريق حركات و رفتار هاي شان به شما نشان بدهند، نه اين كه بگوييم هيچ وقت از زبان يك مرد دوستت دارم را نمي تواني بشنوي اما اگر فكر مي كنيد او قرار است هر روز با يك دسته گل به خانه بياييد و بعد از سلام اين جمله را بگويد در اشتباهيد.

اگر همسرتان عاشق تان باشد، در بيشتر شدن تلاش و انگيزه اش براي پيشرفت، حمايت كردن و مراقبت از شما و ميلش براي تفريح از شيوه هاي شما و بودن با آدم هاي مورد علاقه تان نشان داده خواهد شد. عشق از نظر يك مرد يعني تلاش بيشتر براي ساختن يك زندگي آرام تر؛ زندگي اي كه در آن همسرش بتواند بدون دغدغه و با آرامش در كنارش بماند.
 


به او حس امنيت دهيد

شما دوست داريد كه در لحظه اي كه سكوت كرده ايد و در لاك خودتان فرو رفته ايد، همسرتان كنارتان بنشيند و در مورد حسي كه در اين لحظه داريد با شما حرف بزند. حتي دوست داريد بپرسد كه چرا در روزهاي گذشته آرام بوده ايد و چه چيزي شما را آزار مي دهد.

اين جرقه كافي است تا شما از تمامي احساساتي كه در اين ماه ها به شما هجوم آورده اند صحبت كنيد و ذهن تان را آرام كنيد اما در مورد مرد ها اين طور نيست. آنها يك مكان امن مي خواهند و يك زمان مناسب. مرد ها دوست ندارند كه مدام در مورد حس شان پرس وجو كنيد. فقط دوست دارند كه شرايطي امن را فراهم كنيد تا خودشان اين واقعيت هاي دروني را بيرون بريزند.
 


احساسات‌تان را بدون مقصر دانستن او نشان دهيد

شما اجازه داريد كه احساسات تان را نشان دهيد اما واكنش هاي خشمگينانه يا سرزنش را نه! حتي نبايد براي به اشتراك گذاشتن حس دروني تان به او بگوييد كه بايد يك تنه اوضاع را تغيير دهد و در غير اين صورت عواقب اين كار رامي بينيد. ترس، خشم، ناامني و حتي خستگي مي تواند باعث بروز واكنش هاي كنترل نشده اي شود اما اگر شما روي بدن و ذهن تان كنترل داشته باشيد، مي توانيد بدون نشان دادن واكنش هاي هيجاني حس تان را بيان كنيد يا اگر به جاي اين كه بگوييد از امشب بايد زودتر به خانه برگردي، بگوييد اين روز ها كمي غمگينم و دوست دارم وقت بيشتري را با تو بگذرانم. در اين شرايط، اين كه شما حس تان را از راهي امن با او درميان مي گذاريد به او احساس آرامش خواهد داد و باعث خواهد شد كه او هم بدون ترس از قضاوت شدن يا سرزنش شدن با شما حرف بزند.
 


حرف‌هايش را باور كنيد

برخلاف زن ها كه براي نشان دادن حس شان برنامه مي ريزند يا نارضايتي شان را به زبان بي زباني مي گويند، مرد ها خيلي ساده آنچه در دل شان هست را نشان مي دهند. در اغلب موارد دل و ذهن آن ها يكي است و اغلب مرد ها دليلي نمي بينند كه با نشان دادن احساسات دروغين همسرشان را فريب دهند.

 شايد شما فكر كنيد كه او تظاهر به دوست داشتن تان مي كند اما در دلش چيز ديگري مي گذرد.
 


رفتارهايش را در جمع ببينيد

شيوه اي كه او در ميان جمع با شما برخورد مي كند يكي از مهم ترين نشانه هاست. آيا در مقابل ادعاها يا برخورد هاي نادرست ديگران از شما حمايت مي كند؟  آيا بعد از هر مهماني از شما قدرداني مي كند و به خاطر اين كه در مقابل ديگران او را سربلند كرده ايد از شما تشكر مي كند؟ اگر اين طور باشد بايد بگوييم كه او يك مرد عاشق است.


 
زيادي از احساسات‌تان حرف نزنيد

شما فكر مي كنيد كه اگر احساسات تان را با او قسمت كنيد، او هم از احساساتش با شما صحبت خواهد كرد و به همين دليل با وجود مقاومت هاي او هر روز و هر لحظه مي خواهيد حس تان را با او در ميان بگذاريد. اين درحالي است كه مردها روند احساسي متفاوتي دارند و اين راهي كه در پيش گرفته به هيچ وجه در مورد او كارگر نخواهد شد.

گفتن بي وقفه از احساسي كه داريد مي تواند نتيجه برعكسي داشته باشد چون كه مرد شما وقتي اين قدر زياد و اغراق شده در معرض حس تان قرار مي گيرد نه تنها تمايلي براي شنيدن آن نخواهد داشت و آن را جدي نخواهد گرفت بلكه خودش هم گارد بيشتري مي گيرد و سعي مي كند آنچه در او مي گذرد را با شما در ميان نگذارد.


 
به رازهايش نزديك نشويد

درست است! شما دوست داريد او را بيشتر بشناسيد و از آنجايي كه نسبت به او نوعي احساس مالكيت داريد، دلتان مي خواهد كه از همه راز و رمز هايش باخبر شويد اما دست نگه داريد. بايد باور كنيد كه آدم ها براي زنده بودن به تعداد كمي راز احتياج دارند. اجازه بدهيد كه برخي از گوشه هاي گذشته اش براي او مثل يك راز باقي بماند.

مطمئن باشيد تا آنجا كه برايش ممكن باشد از زندگي گذشته اش برايتان حرف خواهد زد اما اگر در مواردي سكوت مي كند، نبايد او را به دروغ گويي متهم كنيد يا با قهر و تحت فشار قرار دادنش او را مجبور به فاش كردن راز هايش كنيد.

زندگي او از زماني كه با شما آشنا شده متعلق به شماست، پس بگذاريد كه گذشته در گذشته باقي بماند.


دسته ها : مطالب آموزنده
دوشنبه چهارم 9 1392 23:47
X